Onze leerlingen

De leerlingen die bij ons naar school gaan, zijn tussen de 12 en 18 jaar. Ze volgen bij ons voortgezet speciaal onderwijs. De leerlingen op onze school hebben een licht verstandelijke beperking en een leerachterstand. Elke leerling krijgt de kans om zich zo goed en breed mogelijk te ontwikkelen, in een veilige omgeving waar hij zichzelf kan zijn. Daar zetten we ons voor in. Dat doen we niet alleen, maar samen.

Speciale ondersteuning

Onze leerlingen hebben extra behoefte aan rust, veiligheid en structuur. Ook hebben ze vaak speciale ondersteuning nodig vanwege hun gedrag en leerproblemen. Wij bieden deze ondersteuning graag, zodat de jongeren op weg gaan naar een
mooie, eigen en zo zelfstandig mogelijke plek in de maatschappij.

Onze visie

Als ouder wil je niets liever dan dat een kind écht gezien wordt. We kijken daarom naar de onderwijsbehoefte van elke individuele leerling. Wat is er nodig om met succes de schooltijd te doorlopen? De totale ontwikkeling van onze leerlingen staat daarbij voorop: op het gebied van schoolse vakken, sociale vaardigheden én vrije tijd. Want we werken ernaartoe dat je kind zichzelf straks in de maatschappij zo goed mogelijk kan redden.

“Elke leerling krijgt de kans om zich zo goed en breed mogelijk te ontwikkelen. In een veilige omgeving, waar hij of zij zichzelf kan en durft te zijn. Daar zetten we ons voor in. Dat doen we niet alleen, dat doen we samen.”